Suomalaisen ruoan päivä on vuonna 2026 keskiviikkona 4.9., jolloin juhlistetaan kotimaassa tuotettua ja valmistettua ruokaa parhaaseen syyssesonkiaikaan ja sadonkorjuun keskelle. Tämän vuoden teema on ”Ruokaa, turvaa, työtä”, joka korostaa ruoan merkitystä saatavuuden, turvallisuuden ja työllisyyden näkökulmasta


